Followers

Wednesday, March 11, 2009

Gulai Lemak Cili Api Nenas dengan Ikan Masin


Hohoho... siaran ulang nih. Baru je aritu ari Ahad buat gulai lemak ni. Arini buat lagi. Aritu makan macam tak puas jek... hehehe... kebetulan nenas masih berbalance. ikan masin duri pun masih ada. Tu yang buat siaran ulangan nih. hehehe... time kasih kak ton kerana menginspirasikan gulai ni pada adikmu ini...
yang pastinya hb makan bertambah dan tak merungut lauk yang sama dalam selang 2 hari jek. itu bermakna dia memang berkenan dengan lauk ini. jangan buat ari2 udah le...

untuk nenas aku pakai nenas tin.pasai ape? sebab aku leh letak jus nenas tu. barulah terasa sungguh nenasnya kat kuah tu.sedap weiiii!aku kalau buat gulai lemak cili api tak pakai bawang. korang camne???

9 comments:

Eda said...

aduhduhduh..sedap tu gulai lemak ikan masin nih..tapi aku tak sker nenas..sker buh nangka..hehe..aku letak bwg skit..tapi tak effect pun kot..hehe

kak fiza..semalam aku cilok resipi aiskim goreng..tapi nak tanya la..aiskim tu nanti goreng ngan minyak byk ke..minyak skit...??

Rafizah Nordin said...

eda,
aku pulak tak penah masak gulai lemak nangka.dulu2 aku masak gulai lemak mmg letak bawang tp lepas dpt tau klu ikut2kan org negeri sembilan masak gulai lemak tak letak bawang,terus aku tak letak.mmg effek banyak...

aiskrim goreng tu goreng minyak banyak.aku goreng one by one.bila letak dalam kuali,eskrim goreng tu tenggelam.ko agak2lah...

Bibu said...

adoi kecur air liur aku, Za!a'ah masak lemak elok tak buh bwg kan.

fizafarizah said...

fiza pun tak letak bawang dalam masak lemak cili api, cuma ketuk bawang putih & sikit belacan je selain bahan wajib lain tulaaa..tp kalau ada nenas takyahlah belacan kot

Rafizah Nordin said...

bibu,
hati2 jgn sampai air lio kene keyboard hehehe

fizafarizah,
letak belacan eh?emppp macam2 gaya org memasak kan...

ai said...

A'ah..aku mmg masak lemak cili api tak penah letak bawang..mmg mak aku pon sama gak. no bawang! tp kalau masak lemak cili api daging, masukkan skit belacan. terangkat jubo!

Rafizah Nordin said...

ai besan,
letak belacan ye?ok nnt aku try...tgk terangkat tak jub aku yg beso nih wakaka

lelayong said...

alamak,kecur air liur ni haaa..sedapnyer...seumur lela tk pernah lagi masak gulai nenas ikan masin ni..

Rafizah Nordin said...

lela,
ha tgk pun dah kecur air liur ye...klu dah masak mesti terbukak selera tu...p masak cepat p... :D

Novel Terpakai - Untuk Yang Berminat...

Novel Terpakai - Untuk Yang Berminat...
whatsapp: 017-3113226

My Cute Banner

Halwa Telinga :)