Followers

Thursday, March 19, 2009

Diserang Chicken Pox

Salam korang... korang tahu kan... hb kite ngan anak kecik kite kene chic pox. Jadinye buat masa sekarang mungkin sampai minggu depan kite gantung sume piuk belanga. Jom layan sesikit gambo yang dapat dirakamkan...

Gotong-royong adik-beradik menyapukan ubat ke badan papa dia orang... Kat bawah ni gambar Mierza. Aduhaiiii asyik nangis jek....

14 comments:

CikMin said...

alahai siannyer....dah bg minum air kelapa x fiza?nant wat bedak sejuk pakai daun bambu tau fiza...kicap jgn makan..nanti berparut itam...

Noorma Ismail said...

ala sian Mierza, mesti gatal kan, sbb tu nangis, yg beso tu takpelah boleh faham...betul cakap cikmin tu fiza, bagi minum air kelapa banyak2...ko dh pernah kena ker? kalo dh selamat ler ko...kalo belum...Bersedia lah !! he,he,

♥ Eda ♥ said...

siannyer korang anak banak...lag2 mierza tu kecik lag dah kena.. mesti merengek2 je..huhuhu.. laki ko tu klako lak aku tgk sampai putih satu badan...hik hik

MUMMY ILA said...

makoi..abg sopi baru nak kena ke?..
aku dulu masa budak2 baya baby tu aku kena ..jangkit dgn anak jiran yg mak aku jaga. huhuhu x suka baunya hanyir je..

tu kena pantang xleh kena hujan tu kang parut hitam. cacar tu pun jgn dipecah sendiri nanti parut berlobang. x ensem kang abg sopi & mierza. huhuhu

ai said...

Ya Allah!!!! kesiannye menantu mama ni... :( besen jantan aku jugak.. :( kesiannye kowang..

cepat2 sembuh la ye..nampaknya minggu ni tak bergather la kau ye besen?

Bibu said...

la anak banak sume kene..takpe mirza dah kene mase kecik parut cepat ilang..kalo urang tua kene hehe mmg parut beso. moga cepat sembuh semua ye..sian ko piza letih jaga.ko dah kene ye?

nasz said...

alahai sian nye anak banak kena... tak pe la kak fiza, gantung periuk belangan sekejap je. harap2 semua sihat dgn cpt ye...

cikmanggis said...

kesiannya....orang dewasa bleh bertahan,tp anak anak...meragam je la..kena byk2 bersabar...

Mama Herda said...

alahai siannye aku tgk..si mierza pn haaa..alahaiiii..

Erny Sabrina MN said...

Kak fiza....simpati sungguh la pada akak sekeluarga..yang paling kesiannya anak2 kecik tuh..bapak budak kira OK lah..leh tahan sakit.Petua penting...jangan masak goreng2..macam ikan goreng ke ayam goreng ke..nanti lambat baik. Satu lagi jgn makan kicap nanti parut hitam, susah nak hilang. Satu lagi, rebus daun semambu dan mandikan diorang ngan air daun rebusan tuh supaya kuman mati dan demam tak bertambah teruk. Daun mambu nih baik sangat, selalunya kat kuil2 india ada..minta pada sami tau. kalau sami tak der, amik je daun tuh letak duit kat celah pokok. Itu petua la takut hantu kuil ikut balik plak kang..hehehhe

el said...

alahaiiii..siannye bapak ngan anak..rajin2lah mndi air daun bambu ngan mnm air kelapa...hope cepat sembuh

SiS-lin said...

sian nye la Fiza..1 rumah dok sakit2 nk menjaga..tp kan org tua kena dgn bdk,lg teruk bapak nye tu kan....

Rafizah Nordin said...

thanks to everyone yg bagi komen & luahan perasaan...luv ya...! muah!

Sifu Mirza said...

mmm... kesian bebudak tu..

dah ok ker semua fiza?

mudah-mudahan oklah la ni..

sabar fiza...

Novel Terpakai - Untuk Yang Berminat...

Novel Terpakai - Untuk Yang Berminat...
whatsapp: 017-3113226

My Cute Banner

Halwa Telinga :)