Followers

Tuesday, March 03, 2009

Sup Cendawan + Roti Bawang Putih


Ni our dinner... sup tu bukan sup tin. 1st time buat sup cendawan sendiri. Betul2 macam mushroom sup kat Pizza Hut tu. Resepi ambil kat MyR tapi aku ada edit sikit mengikut citarasa dan bahan2 yang ada dalam peti beku aku tuh, hehehe


Bahan-bahan

800ml air
200g susu low fat milk
1 ketul kiub pati ayam
Cendawan butang secukupnya - dihiris
Garam secukup rasa
Ajinamoto secukup rasa
1/2 cwn tepung gandum - dibancuh dgn sedikit air

Cara-cara
Panaskan air. Bila menggelegak, masukkan susu. Kacau sekejap.
Masukkan kiub pati ayam dan cendawan.
Tuang bancuhan tepung gandum. Kacau sebatikan dengan air rebusan tadi.
Perasakan dengan garam dan ajinamoto.
Kacau hingga kepekatan. Tutup api.
Sedap dimakan panas dengan roti bakar bersapu marjerin bawang putih.

5 comments:

nasz said...

wah, mcm rasa mushroom soup kat pizza hut eh?? hehehe, best tu!!

Aishah@Ariffin@Aqil said...

nak cikittttttt...

Rafizah Nordin said...

nasz,
aah... cam rase mushroom kat pizza hut tu...tak caye try la...

aishah,
amik le...panjang2kan tangan tu ye... :D

Anonymous said...

nk try mlm tok..mok polah sup ni lah..makaseh yaa bg resepi nih

Anonymous said...

nk try mlm tok..mok polah sup ni lah..makaseh yaa bg resepi nih

Perkahwinan Kami Bersama 3 Cahayamata

Daisypath Next Aniversary PicDaisypath Next Aniversary Ticker

Novel Terpakai - Untuk Yang Berminat...

Novel Terpakai - Untuk Yang Berminat...
email : sofie2_za@yahoo.com & call 017-3113226

My Cute Banner

Halwa Telinga :)