Followers

Sunday, October 04, 2009

Gathering Mak Hayam - Meraikan Mak Hayam Irma Sabah

Salam...

Kejadian ni adalah pada hari Jumaat malam yang lalu di rumah mak hayam Sue. Tak ramai yang dapat hadir berkumpul sebab malam, kan... Aku sampai lebih kurang pukul 9.30malam. Ingatkan akulah orang terakhir yang sampai tapi rupa2nya orang kedua. Orang pertama adalah Wilda aka bibu yang ala2 mak datin gitu, hehehee... lepas lebih kurang setengah jam barulah Irma & famili sampai.
Gambar yg diambil oleh anak jantan sulongku... banyak bukan main dia tangkap tapi semua tak semenggah je rupernye... inilah yang paling ok walaupun muka aku... tak payah cakaplah... korang tengok je sendiri...

Aku dan Ira... anak kecil Irma...
takot gak pegang lelama nih... takut kene penyakit berjangkit...
ahhhh, aku tidak rela!

Dan lepas tu, Ila dan anak bujangnya, Izz. Kemudian Ayien & familia. Bibu terpaksa minta diri dulu sebab dia dah agak lama juga sampainya.
Entah pukul berapa aku tak tengok jam pulak... kami balik. Yang pastinya aku sampai rumah lepas pukul 12 tengah malam.

Terima kasih pada Sue sebab bekalkan nasi goreng kampung berapi tu. Pagi Sabtu esoknya tu, itulah sarapan pagi kami...

Ira yang dah lapar susu tapi tak dipedulikan mamanya... sebab mamanya sibuk menelek baju anak2 yang dibawa oleh tokey ayien. Lama gak dia memendam perasaan anak dukungan untie pija. Tapi sekali dia jerit, empppp... boleh tahan gak suarenye...

Gambar ni diambil pada sebelum raya. Kami jumpa kat depan Hotel Armada, Petaling Jaya, kat kawasan parking kereta tu. Janji nak jumpa kat tempat lain tapi jumpa kat tempat lain. Risau Irma lebih jauh tersesat, aku suruh aje dia tunggu kat situ. Kang sesat larat ke lain, kesian pulak dia. Dan lebih susah pulak aku nak cari dia. Tambah kesian kat aku, kakakaaa!!!
Irma salah seorang yang order kek lapis asam manis dari aku.
Terima kasih Irma...

6 comments:

miemiey said...

salam kak fiza...
lama dah rasanya tak bertandang kat sini
sihat ka???
cam ane raya.
mesti meriah kanz...
wah!!!gathering lagi mak2 hayam ni nampaknya...

blogresipi said...

Penyakit berjangkit tue takpe kak Fiza... u tak rela ke? hehehe... psst, nape laling akak muncung bila akak makan donat? dia anti-donat ke? hehehe

Fiza Nordin said...

mimi,
wsalam...sibuk le tu tak mai sini no...idakle beria sgt berayenye mimi...cam biase jek...

ijan,
huhuuu mmg tak rela sungguh!dia takut badan biniknye kembang persis itu donat le ijan...hiks!

ctm-cak'on said...

uuuuwwwwwaaa....apsal daku tlepas lg saat2 k.irma b'ada dsemenanjung nie!?

FaizAmYAirieL said...

hhuhuhh..aku x dapat join sbb pkl 8.30 aku baru je sampai umah..sonoknye tgk kowang bersenda ria..dah lame x join gediks..eehhee

Fiza Nordin said...

yam,
akak pun hampir2 terlepas...tp alhamdulillah dapat jugak jumpa irma buat kali ke 3 heheheee

faiz,
alo sian ko...tp kami paham ko duduk jauh,kan...

Novel Terpakai - Untuk Yang Berminat...

Novel Terpakai - Untuk Yang Berminat...
whatsapp: 017-3113226

My Cute Banner

Halwa Telinga :)