Followers

Monday, April 19, 2010

Nasi Impit & Kuah Kacang



Salam...

Selamat hari raya... lalalalalalaaa!!!

Masa menghidang kat atas meja, anak2 terus cakap, "ish, macam hari raya je..." hahaha... ape2 ajelah korang. Tapi kalau korang sendiri, ade tak terasa macam tu? Betapa sinonimnye nasi impit dengan kuah kacang, kan...?

Ekceli ni bf kami pada pagi Sabtu lalu. Sah2lah dah habis ni ye... jangan ade yg nak menumpang makan plak. Sabtu & Ahad memang hari2 yang amat payah dan ketat untuk aku dapat duduk mengadap pc. Anak2 dah kongker pc dari pagi sampailah disuruh berhenti berkali-kali. Dan sampai diugut2 nak sorokkan broadband tu barulah di shut downkan komputer. Itu pun dengan muka yang wallah masamnye... protes le tu kengkononnye...

Nasi impit ni aku guna jenama Adabi. Wangi semerbak je baunye... Kacang untuk buat kuah tu aku guna kacang ekspres siap kisar jenama Nona aje. Sinang kilije... dah ade jual tu, kite beli ajelah. Kalau tak de jual tu, paksalah diri menggoreng dan menumbuk/blend kacang nak buat kuah. Apo nak di kato...?

4 comments:

ima said...

salam fiza...raya tak raya pun kak ima memang suka makan nasi impit ni...emmm senanglah kalau dah ada jual kacang yg siap dikisar ni...sedap nampak nasi impit tu...

Sari Yusa Ibrahim said...

Salam, ziarah pertama kali. Cuci mata ngan nasi himpit berkuah kacang.. wallaaaaaaa... memang feberet nih!

Nur Syafawati said...

ni fav akuuuuuuuuuuuu

Fiza Nordin said...

k ima,
sekarang ni sume main instant je...sinang kilije...

sari yusa ibrahim,
thanks sudi jenguk ke sini...jemput2lah menjamu mate...

sya,
mak yong jangan tenung lame2...hahahaa

Perkahwinan Kami Bersama 3 Cahayamata

Daisypath Next Aniversary PicDaisypath Next Aniversary Ticker

Novel Terpakai - Untuk Yang Berminat...

Novel Terpakai - Untuk Yang Berminat...
email : sofie2_za@yahoo.com & call 017-3113226

My Cute Banner

Halwa Telinga :)