Followers

Monday, April 05, 2010

Gulai Lemak Pisang


Salam...

Lauk kami malam ni... sambal petai semalam ade lagi tu...

Pisang tu aku beli kat pasar pagi Slim River kelmarin. Sedap, feveret aku ni... biler masak gaye2 gini teringatkan arwah mak... Arwah mak pun suker lauk2 gini. Kalau masak gulai tauchu lagilah... aku pun dah lame tak masak gulai tauchu... 2/3 hari ni nak masakle... masuk list!

Sebenarnya semalam nak carik jantung pisang sekali. Nak buat stok. Tapi takde pulak... Maklumle kat umah ni, amatlah payah nak jumpe sayur mayur kampung, ulam2 gini. Mungkin ade tapi aku yg tak tau kot... aku pun bukannye jenis berjalan beno...


Layan aje le erk... sape2 ngences tu, silelah p carik pisang & masak senirik... tak dapek nak nolong... hahaha!!!

Kijam!!!

7 comments:

Azita Zain said...

fiza oh fiza....meh sini semangkuk gulai pisang ni! memang kegemaran kak ita ni!!!! nnnnaaaaakkkkk!!!!

CatlinaFly said...

baru lepas mkn malam tapi dtg sini, lapo balik..camno ni kak hehehe

Watierman, rmanbkr said...

Memang tak dapek nak nolong...kalau ayor lior dah menitis-nitis...sedap..betoi rasa gulai pisang tu...huhuhu!

Fiza Nordin said...

k ita,
heheheee akak...p pasao carik pisang!

cat,
nafsu tu...hahaha!!!

k watie,
tau xpe kak...kite tayang2 je...pehtu plah cari & masak senirik erk...

Nana said...

omak aii..terlior dibuatnye kak...

Fiza Nordin said...

nana,
meletup keyboard kene air lio nana oiii dush!!! wakaka

miemiey said...

sedap ke..biasa mak mertua n nenek suka makan ni...miemiey lum cuba buat lagi..mkn ok aje...

Perkahwinan Kami Bersama 3 Cahayamata

Daisypath Next Aniversary PicDaisypath Next Aniversary Ticker

Novel Terpakai - Untuk Yang Berminat...

Novel Terpakai - Untuk Yang Berminat...
email : sofie2_za@yahoo.com & call 017-3113226

My Cute Banner

Halwa Telinga :)