Followers

Tuesday, July 14, 2009

TERIMA KASIH...

Salam...

Hampir seminggu arwah meninggal dunia. Aku... masih terbayang-bayang, teringat-ingat dan terkenang-kenangkan arwah bonda tercinta. Terjaga di tengah malam, aku terus bacakan Al-Fatihah untuk arwah emak. Dan sekejap-sekejap aku terasa amat merinduinya...

Semasa di hospital, sementara menunggu pihak hospital/ward menyediakan dokumen untuk membawa jenazah emak ke bilik mayat, aku cium pipi dan dahi emak yang sejuk. Tak puas rasanya mengucup pipi dan dahi itu. Dan ketika itu juga aku terfikir, selepas ini, pipi dan dahi ini tidak mungkin akan merasa aku kucup lagi....

Sayunya hati bila kenangkan kini aku dan kakak2 adalah anak yatim piatu. Walau telah dewasa dan berkeluarga, status 'yatim piatu' itu amat2 menyentuh hati ini. Ramadhan bakal menjelang. Syawal juga bakal menyusul. Tahun ini, buat pertama kalinya kami akan menyambut lemaran tanpa bonda tersayang. Padahal kami adik-beradik telah berpakat untuk sama-sama berkumpul di rumah Kak Yong di Sepang untuk berhari raya bersama emak. Nampaknya semua itu tidak kesampaian. Emak telah pergi...

Tetapi hakikatnya jauh di sudut hati ini aku redha dengan pemergiannya... sekurang-kurangnya beban deritanya terhenti sudah. Semoga arwah emak aman dan tenang di sisi NYA. Semoga Allah S.W.T. menempatkan arwah emak di samping orang-orang yang dikasihi NYA...

Align CenterUcapan terima kasih tidak terhingga kepada teman-teman yang mengucapkan takziah. Doa dan harapan kalian amat-amat aku hargai. Hadiah Al-Fatihah untuk arwah emak semoga diterima oleh NYA...

Al-Fatihah...

Amin...

15 comments:

Amy said...

salam kak,
xtahan air mata baca luahan akak nih. Sayu jek. xdpt nak bygkan betapa akak rindu pd arwah. SMga akak tabah yah. Kami sentiasa mendoakan kesejateraan beliau disane.. Al-Fatihah tuk arwah..Take care kak n bykkan bersabar..Smga roh arwah tenang sentiasa..

Watierman said...

Salam Fiza...akak turut berharap agar Fiza terus tabah....dia dah selamat kembali kepada penciptanya...samalah kita panjatkan doa untuknya.....AMIN!!!

ZiE said...

Ka Za..sekali lagi Takziah ye. Semoga kak za tabah dlm mengharungi semua ini. Yg dtg pasti akan pergi. Sedekahkan Fatihah dan bedoa semoga mak kak za di tempat di golongan org yg beriman jua. Amin!!

lillies said...

salam kak...
saya x dapat nak bayangkan kalau saya berada di tempat akak.....

jangan sedih2 kak...kuatkan semangat...Allah lebih sayangkan mak akak...kita yang tinggalkan ni sedekahkanla doa supaya arwah lebih tenang di sana...

saya tau akak kuat dan tabah....

Chik Mi said...

sabar ye Fiza semoga rohnya berada dikalangan orang2 yg beriman Aminnn

HaSue said...

sedih sue bace luahan hati kak fiza nih.
sue pun pernah merasainya di usia remaja lg,tatkala amat memerlukan kasih seorg ibu..
Hrp akak tabah n byk2 bersabar yer..
Doakan yg terbaik utk arwah..

T.u.Y.a said...

salam kak..
takziah ye atas pemergian ibu tersayang..
semoga tabah menghadapi dugaanNYa..
hakikat hidup yang kita kena terima,yang hidup pasti akan kembali..
alfatihah..

nasz said...

sayu baca luahan hati akak kat sini. kalo pasal mak2 ni, mmg tak leh tahan air mata. semoga rohnya dicucuri rahmat... al-fatihah

miss♥wahida said...

salam kak fiza,takziah yea kak..sedih saya baca entry akak nie..semoga rohnye dicucuri rahmat aminnn...

♥ Eda ♥ said...

semoga ko tabah ye kak za... aku pun penah merasa kehilangan ibu..mmg pedih rasenye..plus ayah ko pun mmg dah takde.. lumrah hidup..pedih pun tetap kena terima.. yg penting doa dari anak2.. :)

fazilzura said...

WAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA.. x dapat daku nak tahan air mata ku dr mengalir bile baca luahan hati mu kak piza..

saba banyak2 ye kak. kalau daku pun sure mau termimpi2.. huhuhuhuhu

AYAH & IBU x kan ada penganti nya

ai said...

sayunya hati aku. aku sendiri tak dpt nk bayangkan kalau mak aku pergi..Ya Allah.. :(

Semoga kau akan trus tabah ye besen..

Al-Fatihah

mummyseri said...

kak fiza..alfatihah buat arwah bonda akak.smoga ditempat bersma2 hamba2NYA yng dirahmati..amien..smoga akak tabah juga..

ibu_umairah said...

sabar bebanyak kak...setiap yg hidup,pasti akan ke temu ajal!!!!!tumpang sedih juga,kehilangan mak akak.......

CatlinaFly said...

kak fizah, sy baru tau..innalillah...
moga roh bonda akak dicucuri rahmatNya..aminn..

Perkahwinan Kami Bersama 3 Cahayamata

Daisypath Next Aniversary PicDaisypath Next Aniversary Ticker

Novel Terpakai - Untuk Yang Berminat...

Novel Terpakai - Untuk Yang Berminat...
email : sofie2_za@yahoo.com & call 017-3113226

My Cute Banner

Halwa Telinga :)