Followers

Tuesday, February 23, 2010

Buat jugaklah....


Salam...

Terlebih dulu nak minta maaf le ye... kalau2 ade pulak yg terjegil bijik mate ke... ade yg meremang bulu rome ke... ade yang geli-geleman ke... eheheee... yang sebenonye, mase aku meng'goggle' carik gambo tu pun, aku dah geli-geleman pun... tapi demi nak merealisasikan n3 ni... aku kuatkan semangat jugek....

Kalau korang ingat2 balik... sebelum2 ni aku ade le letak gambo umah aku ni di bahagian daponye...

Sebelum pasang blind...

Dah pasang blind... bahagian bawah tu masih terbuka. Tapi lepas tu kami ada letak board untuk menutup bahagian yang terbuka tu...

Hari tu... aku dan hb decide takmo buat sliding window kat situ. Tapi kami just letak blind je... pertama-tama sekali sebab kami nak ada peredaran udara. Bila memasak, taklah membahang sangat. Tapi lepas duduk sini hampir 2 bulan ni, aku jadi gerun plak...

Aku memang penakut dan penggeli dengan binatang kecil ini okey!!! Sape yang tak takut dengan binatang kecil ini, silelah angkat tangan. Aku percaya ramai yang akan mengaku amat takut dan geli dengan binatang kecil ni...
Si kecil yang menggerunkan aku... ade geng tak???

Masa tinggal kat rumah arwah mak (teres) dulu, binatang ni memang amatlah banyak berkeliaran di dalam dan luar rumah. Besar, besar... silap2 pandang, ingatkan anak kucing! Dan hidung aku ni amatlah sensitif dengan kehadirannya dalam bilik aku. Aku boleh tau punye kalau ada yang dah terlepas masuk. Aku akan paksa hb pasang jerat ke, buatlah ape yang patut untuk keluarkan binatang ni dari dalam bilik kami. Selagi binatang ni tak keluar dari dalam bilik aku, selagi itulah aku risau dan tak senang duduk. Bunyi sedetik pun aku akan amat sensitif.

Minggu lepas, kami decide untuk pasang jugaklah sliding window kat belakang bahagian dapur ni... sebelum apa2... memandangkan rumah aku ni tingkat bawah sekali. Jadinya kemungkinan untuk binatang kecil ni melompat dan memanjat masuk ke dalam rumah melalui ruang terbuka amatlah terbuka luas....

7 comments:

irma said...

huhu..makhluk ni mmg menakutkan&menggeli kan aku...

Watierman said...

Memang Akak takut...even lipas & cicak.....tapi alhamdulillah kat apartment Akak...tak adalah pulak masalah makhluk ni!!

MamaFaMi said...

Ma pun tak suka share rumah dengan makhluk-makhluk macam ni.. leh tension tau. Even kalau ada lipas pun, kan ku cari sampai dia selamat dihapuskan! Brutal tol!

p/s : Anak-anak sekolah di mana?

Anonymous said...

salam fiza...dari cerita tu,kita memang sama...takut sgt dengan makhluk tu...

leen hussain said...

fiza...jangankan makhluk ni...
yg cicak tu pun kita takut..boleh terjerit2 okaay kalau ternampak ke, terserempak ke..huhu...memang standby penyembur cicak satu2nya yg ada dari ridsect...
tapi nengok movie Ratatouille tu tak ler pulak geli ...wakakaka!

Fiza Nordin said...

irma,
sungguh pun dia kecil je tp ttp mmbuatkan kite gerun dan takutkan dia,kan... teruk betul...

k watie,
setakat ni mmg tak pernah le nampak ade wujudnye binatang tu kat sini.tp ni kire bersiap sedia sebelum terjadilah ni...cicak tu sy geli jugak tp tgk gitu2 ok lagi...klu dia mai dekat melompat gak le...tp klu lipas sy ok je...geram lagi ade...eheheheee

mamafami,
wahhh sangt brutel...kat umah ni mmg banyak lipas sblm ni.tp sy dah jumpe sarang dia.sudah ku hapuskan...pantang nampak seekor pasti kene kejar dan mcm lipas kudunglah dia berlari menyelamatkan diri...ekekeke
anak2 still sekolah kat sekolah lame.sy masih jadi driver mereka...& waktu balik hb pulak ambil alih tugas tu...hisk!

k ima,
yessss mmg ramai geng kite...tp klu kite kumpulkan dan seekor je dr mereka tu keluar,musti semua berterabur lari lintang pukang,kan...kahhhhh!!!

leen,
akak tgk perkataan TIKUS pun dah gerun...eiiiii!!!

larradanish said...

bab menatang alah ni mmmg la musuh ketat den..kalo ang nk tau cita bab menatang ni ..ang mai jengok umah den larradanish.den benci tikus..bencii..huhuhu

Novel Terpakai - Untuk Yang Berminat...

Novel Terpakai - Untuk Yang Berminat...
whatsapp: 017-3113226

My Cute Banner

Halwa Telinga :)