Followers

Friday, February 26, 2010

Ayam Masak Merah

Salam Maulidur Rasul...
Selawat ke atas Nabi Muhammad junjungan mulia...

Sejak dua menjak ni suker kebeno pulak aku dengan aroma bau daun kunyit. Wangi semerbak je baunye... suker!

Ayam Masak Merah ni aku masak tak ikut mana2 resipi. Ikut pandai-pandai & main campak2 je dalam kuali. Memandangkan sos tomato dah habis stok dan terpandangkan pulak buah tomato yang ada lebih 5 biji dalam peti ais tu, aku pun p potong dadu fresh tomato tu... sedap le pulak.... pastu dok teringat pulak, my hb kalau masak sambal, dia suka kalau ada aroma bau serai. Serai pun ada 4 batang dalam peti ais. So, ketuklah 1 batang serai dan campak dalam kuali tu... Bawang besar, bawang putih, cili kering kisar dan halia tu bahan2 biaselah,kan...

Jadi malam itu encik suami makan bertambah... (alah, selalu pun makan bertambah jugek... muahahaaa).

Penuh peti ais nampak??? Ye la... lepas anto anak2 p sekolah, aku singgah Checkers beli barang dapo. Aku kan duduk ala-ala luar negara gitu... so, sekali beli kene pelbagai. Kalau idak, jawabnye dapo tak berasap le...

2 comments:

ima said...

salam fiza...nampak pun dah sedap...patutlah bertambah suami makan..

miemiey said...

klk hubby yg makan no komen suka jerk kang kak....lagi2 hubby yg kuat makan semangat jerk time masak...

Perkahwinan Kami Bersama 3 Cahayamata

Daisypath Next Aniversary PicDaisypath Next Aniversary Ticker

Novel Terpakai - Untuk Yang Berminat...

Novel Terpakai - Untuk Yang Berminat...
email : sofie2_za@yahoo.com & call 017-3113226

My Cute Banner

Halwa Telinga :)