Followers

Tuesday, March 20, 2012

Kembalikan Adik Nur Fatihah...

Dalam perjalanan menghantar anak2anda ke sekolah pagi tadi, dengar berita dari corong radio tentang kehilangan seorang remaja berusia 15 tahun. Adik Nur Fatihah dipercayai diculik oleh dua orang lelaki dan seorang wanita yang menaik sebuah kereta jenis Honda berwarna ungu. 

Allahuakbar!!! Sudah2lah berbuat jahat. Ingat2lah Allah S.W.T. banyak2 wahai penjenayah. Sedih betullah. Takut sangat.... Dunia ini sudah tidak selamat tetapi ke mana kite nak pergi??? 

Walaupun tidak kenal ibuayahnye tapi kite tetap berkongsi sedih atas apa yang telah terjadi. Kepada yang menuding jari menyalahkan ibuayahnye, hentikanlah! Mereka juga tidak mahu anak mereka diculik. Kadang2 dalam kita berhati2 berbagai kejadian boleh terjadi. Dalam kite beringat, boleh jadi betul2 depan mata. Semoga apa yang berlaku ada hikmahnya. Cepat atau lambat, hanya DIA yang tahu...

Sama2lah kite memperingatkan anak2 kita. Jangan bercakap dengan orang yang kita tidak kenal. Jangan ikut kalau diajak ke mana2. Jangan ambil pemberian orang yang tidak dikenali. Jangan itu, jangan ini. Jangan! Jangan! Jangan!

Hakikatnya mereka juga ingin bebas bermain di luar sana. Melalui zaman anak2 seperti mana kite dulu. Tetapi zaman ini sudah tidak sama seperti dulu. Jenayah ada di mana2. Manusia semakin tidak waras. Jiwa kacau rata2nya. Sekali kita terlepas pandang, buruklah yang menanti.

Nauzubillahhu minzalik... Sama2 kite berdoa moga anak2 kite dihindarkan dari malapetaka dan mara bahaya. Ya Allah, selamatkan anak2 kami. Lindungi mereka, ya Allah!

Kepada ibuayah Nur Fatihah, tabah dan sabarlah. Banyak2 berdoa semoga Nur Fatihah dikembalikan dalam keadaan selamat. Amin...!


Published with Blogger-droid v2.0.4

6 comments:

♥♥azatiesayang ♥♥ said...

salma Fiza..perasan tak kat akhbar2 & berita di TV/Radio...byk berita2 ttg penculikkan kanak2..kematian kanak2..setiap hari pasti ada!
Cam semlm budak umur setahun lebih maut jatuh dm lubang najis...sedihnyaaaa.Seblm tu ada yg emas dlm tasik..
Semoga adik nur fatihah selamat & penculiknya dilembutkn hati tuk mepskn adik nur fatihah,
Pasni kita yg ada anak2 ni..kena la lbh berhati2...selalu pantau anak2 bia mereka keluar dr pintu rumah.

♥LOVE2COOK MALAYSIA♥ said...

Owh no! Takutnya nak bawak anak2 keluar pun...mcm2 berlaku. The world is not safe at all...

Hope the girl will return...:(

Fiza Nordin said...

K atie,
Mcm2 hallllah sekarang ni...manusia semakin hilang kewarasan. Baca surat khabar, dengar berita, semuanya menyayat hati...minta dijauhkan sebarang malapetaka pada anak2 kite dan semua anak2 diluar sana...

Fiza Nordin said...

Love,
Mmg menakutkan tp xtau mane nak pergi.dimane2 saje ade berlakunye jenayah... Kite doa sama2 semoga adik ini dipulangkan dlm keadaan selamat...

Cinoi said...

Hai, bukankah ini budak yg rancang penculikannya sendiri sebab nak lari dari rumah. Huhuhu.

Anyway hai, this is my first visit here

Fiza Nordin said...

cinoi,
ye la.... Haru sungguh....kite dok risau2 rupernye dia dok menyedap dgn buah hati....ish!!! Tq sudi singgah sini....

Perkahwinan Kami Bersama 3 Cahayamata

Daisypath Next Aniversary PicDaisypath Next Aniversary Ticker

Novel Terpakai - Untuk Yang Berminat...

Novel Terpakai - Untuk Yang Berminat...
email : sofie2_za@yahoo.com & call 017-3113226

My Cute Banner

Halwa Telinga :)