Followers

Friday, March 23, 2012

Cheezy Macaroni Nugget

Salam pagi Jumaat...

N3 tertangguh sekian lama... Hihii

Resipi simple terinspirasi dari teman maya. Terima kasih banyak2 kerana menimbulkan inspirasi padaku. Ternyata anak2 suke bangat. Bertambah2 makannya sampai habis stok macaroni mama yang telah kian lama tersimpan sunyi dalam gobok. Yok tengok...

Tapi sebelum memulakan resipi, harus dipastikan yg korang ade JALAPENO CHEEZY POWDER. Kat mane nak dapatkan JALAPENO CHEEZY POWDER tu??? Boleh dapatkan dari kite. 200g/RM12. Boleh call/sms 017-3113 226. Atau call rumah 03-8322 1708. Terpaksa kite uar2kan no tel rumah sbb line hp kat rumah baru ni ala2 sipot sedut.1 bar jeeeee semedang! Kadang2 langsung hilang.... :((


Bahan

>macaroni

>butter

>serbuk lada hitam (opt)

>jalapeno cheezy powder

>nugget


Cara

> goreng nugget hingga garing. Angkat dan tos minyak. Potong2 kecil.

> rebus makaroni hingga lembut. Angkat dan tos air. Letak dalam 1 mangkuk.

> letak potongan butter dan serbuk lada hitam gaul sementara makaroni panas. Gaul hingga butter mencair dan sebati dengan makaroni.

>dlm mangkuk kecil, bancuh jalapeno cheezy powder dengan air. Sukatan air bergantung pada kepekatan yang anda inginkan. Tuang dalam bekas berisi makaroni tadi.

> taburkan potongan nugget. Gaul makaroni,sos jalapeno cheezy powder dan nugget hingga sebati semuanya.

>sedia untuk dihidang.


Selamat makan ye... :D


Published with Blogger-droid v2.0.4

5 comments:

♥♥azatiesayang ♥♥ said...

salam Fiza..mmg nampak sedap!!

Sari Yusa Ibrahim said...

nak buatlah, tapi kena beli nugget, guna sosej pun boleh, kannn

Fiza Nordin said...

K atie,
Mmg sedaplah kak!!!

Fiza Nordin said...

K sari yusa,
Boleh...ape ade kesah?kite yg buat dia hikhikkk cheezy powder ade tak???

Amie said...

Memang sedap nih! Jimat masa dan tenaga.... siap segera.

Perkahwinan Kami Bersama 3 Cahayamata

Daisypath Next Aniversary PicDaisypath Next Aniversary Ticker

Novel Terpakai - Untuk Yang Berminat...

Novel Terpakai - Untuk Yang Berminat...
email : sofie2_za@yahoo.com & call 017-3113226

My Cute Banner

Halwa Telinga :)