Followers

Tuesday, October 18, 2011

Makaroni Bakar


As salam...
Selamat pagi Isnin... ada yang blues monday hari ni??? Cool down babe... ;D

Haritu, dalam minggu lepas... masa 'berlegar-legar' kat fb, adalah ternampak seorang hamba Allah sharekan resipi makaroni bakar. Adoiii, sedap sungguh. Bila teringat2 semua bahan2 yang dituliskan kat situ ada dalam gobok. Kita pun apa lagilah, kan... terus selongkar2... godek2 dan..... tara!!!

Ayok, makan! Resipinya kita ambil kat SINI... Dan kita sharekan juga kat bawah ni ye...


Bahan2

300gm macaroni
250 gm daging cincang - ( kite gantikan dgn hirisan sosej)
4 biji telor (pukul kembang)
3 sudu rempah kari
2 labu bawang besar
1 tin susu cair
1 cawan air
sedikit keju parut
minyak utk menumis & garam 
 
Cara2

> rebus makaroni hingga empuk & toskan
> kemudian panaskan minyak & tumis bawang besar bersama rempah kari sehingga naik bau.
> Kemudian masukan daging & kacau rata hingga daging masak
> Selepas itu masukkan susu garam dan gula. Kacau rata
> Masukan makaroni, air dan kacau hingga mendidih.
> Tuangkan adunan kedalam loyang yang telah disapu minyak.
> Tuangkan telor dan taburkan keju. Bakar selama 180 C (45 minit}

8 comments:

JaSSNaNi said...

Salam Fiza...

nasib baik la robek2 dalam gobok jumpa barang2 ni.. kalau robek2 jumpa lipas camne? hihihihi.. wat lawok pulokkkk..

sedapkan.. nani pun suka makan makaroni bakar ni.. nyum nyum...

Sari Yusa Ibrahim said...

suka juga macaroni bakar... dapnyaaaaaaaa

Amie said...

ada lagi tak.... nak tapau sepotong nih...

Diana @ Melley Mey said...

Assalamualaikum fiza..
wah ada macaroni bakar ler... sedapnya... dah lama x buat dah... nak ckit...:)

Fiza Nordin said...

nani,
jumpa lipas kasi shieldtox sama dia hahahaa

Fiza Nordin said...

sari yusa,
meh tukaq2 hihii

Fiza Nordin said...

amie,
boleh je... sepotong cukup ke...?terkulat2 makannye nnt...

Fiza Nordin said...

diana,
ade bawak piring tak???

Perkahwinan Kami Bersama 3 Cahayamata

Daisypath Next Aniversary PicDaisypath Next Aniversary Ticker

Novel Terpakai - Untuk Yang Berminat...

Novel Terpakai - Untuk Yang Berminat...
email : sofie2_za@yahoo.com & call 017-3113226

My Cute Banner

Halwa Telinga :)