Followers

Thursday, June 17, 2010

Dulce De Leche


Salam....

Wah... daku yang sudah berjangkit penyakit tiada obat... tapi aku suker dijangkiti penyakiti ini... ekekekeee!!!
1st time tengok dulce de leche ni kat umah AlongRoz cayang tapi aku tak ambil pusing pun. Takat tengok2 gitu aje... rasenya udah beberapa bulan (agaknye...) aku tgk kat umah AlongRoz tu... then kelmarin nampak pulak kat rumah Hana. Udah teruja sikit... And semalam nampak pulak kat rumah Ijah... hadoi!!!! Terus masuk dapolah, ape lagi...

Elok2 pulak pengukus baru je dikeluarkan dari tempat simpanannya sebab ade buat pengalihan barang2 dapur. Terus je la tenggek atas dapor lepas diisikan dengan air. Keluarkan susu dari dalam lemari, buang pembalut dan baringkan aje dalam periuk pengukus tu... biokan dia selama 4 jam!!!!
Dan hasilnya.... tara!!!


3 comments:

geraugebang said...

de leceh? tak nak masak lah...mesti leceh nak buat ni...boleh?

Ayu said...

salam fiza,
ka..kah.. kak gerau menyakat tu..
k ayu ingat pun nak try lah..tapi 4 jam, mengukus tu yg tak larat..manyak pakai gas..kiki..kedekut..hehe

Fiza Nordin said...

k gerau,
tak nak kawanlah!!! ekekekeee

k ayu,
klu ikutkan resipi 3 jam je tapi sebab 1/2jam sebelum tamat 3 jam tu saya baru tuang air panas, sajelah biarkan dulu sampai airnya sejat sampai separuh tin.tu yg sampai 4 jam...hehehee

Perkahwinan Kami Bersama 3 Cahayamata

Daisypath Next Aniversary PicDaisypath Next Aniversary Ticker

Novel Terpakai - Untuk Yang Berminat...

Novel Terpakai - Untuk Yang Berminat...
email : sofie2_za@yahoo.com & call 017-3113226

My Cute Banner

Halwa Telinga :)