Followers

Sunday, November 22, 2009

Kek Gula Hangus

Salam...

Secara jujurnya... aku tak suke makan kek ni. Tak tahulah kenapa... Dulu masa kakak aku yg kedua (Mak Ina) dok sini (sekarang dia dah dok Bagan Datok), dia memang ambil tempahan buat kek ni. Kalau dekat2 nak raye, tak menang tangan dia menerima tempahan buat kek ni. Hari2 biasa pun dia buat kek ni buat jual bersama2 dengan kuih sri ayu dan putu beras. Tapi masa tu aku sikit pun tak terliur tgk kek gula hangus tu sampailah sekarang ni... eheheeee... teruk tul selera aku...!

Tapi yang ni aku buat bukan untuk makan2 sendiri. Bukan juga untuk tempahan. Hari Jumaat, hari terakhir sekolah, Cikgu Noriah (Cikgu sekolah tadika Baby) ada buat bengkel keibubapaan part terakhir. Jadi aku buatlah kek gula hangus ni untuk dibawa ke sekolah tu. Buat jamu2 bebudak dan mak2 budak...

Aku perap pun tak lama... tak sampai pun setengah jam. Ntah nape tah... tak sabo2 rasenye nak mengukus. ekekekeee... tapi ada setengah orang buat, tak perap lame pun still jadi jugak dia punye sarang tu. Aku punye ni, korang tengok ajelah sendiri, kakakkaaaa... warnenya pun tak hangus sangat. Tak seperti namenya, kan? Bolehlah dikategorikan "Indah Khabar Dari Rupe..." Ngeh, ngeh, ngehhhhh!!!

Resipi dari Widad @ MyR
Thanks!

3 comments:

Azie said...

oklah tu kak...kita selalu gak wat resepi widad tu..xpayah perap2 kak,,,kita pastikan telo tu pukul btl2 kembang..insyaallah jd sarang2nya..tp kita x pnh try kukus..kita bkr jer..kalu kukus lg lembap kan..nk try gak wat kukus

Fiza Nordin said...

azie,
ooo gitu ke...klu camtu agaknye telo akak tu tak cukup kembanglah agaknye kan...sikit je sarangnye...mmg lembap azie....cubelah...

CatlinaFly said...

samalah kak..sy pun tak suke kek ni..mak sy yg suke makan :)

Perkahwinan Kami Bersama 3 Cahayamata

Daisypath Next Aniversary PicDaisypath Next Aniversary Ticker

Novel Terpakai - Untuk Yang Berminat...

Novel Terpakai - Untuk Yang Berminat...
email : sofie2_za@yahoo.com & call 017-3113226

My Cute Banner

Halwa Telinga :)