Followers

Monday, November 23, 2009

Ayam Bakar wif Sos Cili Thai


Salam...

Emp.... lauk biler tah... aku pun dah tak ingat lauk hari apa. Tapi dalam minggu lepas la... ekekekeeee...


Ayam tu aku lumurkan dengan garam dan kunyit, pastu masukkan aje dalam oven. Bako sampai masak. Dah tu, keluarkan, siramkan dengan sos cili Thai yang ade gambo akak pakai baju putih tu. Aku memang suka beli sos tu. Manis-manis pedas. Anak-anak aku yang kengkadang tak makan pedas pun suka dengan sos tu...

Resipi simple je, tapi anak2 aku sangat suke...

4 comments:

indahhouse said...

Salam kak.
oh, ayam siram ngan sos cili thai..mesti sedap,kan? saya suka sos cili thai. manis2 je. ;)

Fiza Nordin said...

nurindah,
wsalam...emp, mmg sedap!ayam tu bako dalam oven jek...jadik xdelah nampak ireng ehehee

LOVE2COOK said...

Uish, sedapnya nampak ayam tuh! nyummy!!! :)

miemiey said...

berapa jam nak kena bakar dlm oven dan berapa suhu nyee...mimi kl bakar dlm oven ni selalu takut tak masak..huhuhu...

Perkahwinan Kami Bersama 3 Cahayamata

Daisypath Next Aniversary PicDaisypath Next Aniversary Ticker

Novel Terpakai - Untuk Yang Berminat...

Novel Terpakai - Untuk Yang Berminat...
email : sofie2_za@yahoo.com & call 017-3113226

My Cute Banner

Halwa Telinga :)