Followers

Wednesday, September 02, 2009

Tauhu Sumbat


Salam...

Hari ni aku rase, teramatlah rajinnye. Bertenaga sungguh... walaupun subuh tadi terlajak. Sedar2 dah pukul 5.30 pagi je... tak sahurlah maknenye. Tapi bangun gak la... sebab tak lame sangat dah nak solat subuh. Bangun, mandi2... sapu2 lantai... buatlah apa2 yang patut sementara nak masuk waktu....

Alhamdulillah... Boy, walaupun tak bersahur dan walaupun terpaksa ke sekolah, tapi dia tetap berpuasa. Petang masa balik dari sekolah, aku tengok dia dah lembik semacam. Tapi bila tengok ada sesuatu yang aku buatkan untuk dia, khas untuk dia sebenarnya cuma dimakan beramai2... terus tersengih sampai ke telinga. Nampak dia bersemangat nak habiskan sisa2 puasa tu. Ye la... dah pukul 6 petang tu...

Apa yang aku buat tu...? Emp, esok2 aku update... buat masa sekarang, biarlah rahsia! Hahahahaaa....

Berbalik pada tauhu sumbat ni. Yang aku sumbatkan ke dalam perut tauhu ni adalah timun dan lobak merah aje. Taugey my hb tak suka. Aku pun tak berapa suka pasai nak kene celur dulu. Malaslah semata2 nak celur sikit taugey. Telahkan aku buat tauhu sumbat ni pun bukannya banyak. 4 ketul jek... dibelah 2 dapatlah 8 ketul. Cukuplah tu... makan berdua dgn hb. Anak2 memang tak mau. Lagi2lah aku dah buatkan sesuatu yang masih menjadi rahsia tu... sampai berebut2 pula. Esok Boy minta buatkan lagi. Tengoklah... kalau mama rajin. heheheeee...

Untuk kuahnya aku ambil kat myr. Tuan asalnya tak ingat pula. Dah banyak kali buat kuah ni. Memang puas hati. Korang nak tau camne, bolehlah tgk kat label tag 'kuah' tu. Ada rasanya... godek2lah ye...

4 comments:

cikmanggis said...

..dah tertinggal sahur ya..siannya tapi tak apa...cubaan bulan posa ni:)

Fiza Nordin said...

cikmanggis,
terlajak daaaaa

FaizAmYAirieL said...

kak pza..ari ni pon daku x sahur...huhuh..harap leh teruskan pose..hubby mu same dgn daku la x bape suke togey..ekeke..apela yg surprise menjadik favourite boy tu yer? ngeee..tetibe je aku terlior..lom tau ape bendenye dah terlior,camne tu?? kahhhh

Fiza Nordin said...

faiz,
pembawak budak tu,heheheee

Novel Terpakai - Untuk Yang Berminat...

Novel Terpakai - Untuk Yang Berminat...
whatsapp: 017-3113226

My Cute Banner

Halwa Telinga :)