Followers

Wednesday, September 09, 2009

Popia Goreng


Salam...

Tengok orang buat, teringin pulak... nak je beli 2/3 ketul kat bazaar ramadhan tapi sengaja rajin2kan diri nak buat sendiri. Lagipun lebih puas hati. Lepas berbuka tu, anak2 buat kudap2 makan sambil tgk tv. Intinya letak lobak merah dan timun serta carikkan ayam lebihan buat nasi ayam haritu - n3 nasi ayam tak letak sebab lupa nak snap nasi ayam tu. Cuma snap gambo ayamnya aje... boleh gitu??? Ish!!!

Tengah masukkan inti dan menggulung kulit barulah teringat, aku ada beli sengkuang. Tujuan beli sengkuang tu pun sebab nak masukkan dalam inti popia ni. Adeh, malesnye... takpelah... simpan je sengkuang tu utk kegunaan masakan lain nanti...

10 comments:

Watierman said...

Salam Fiza..akak dapat popiah berkuah dari jiran hari ni..rezeki...alhamdulillah syukur...

miemiey said...

lagi puas hati buat cendiri kan...lagi byk boleh makn..kl beli buat berebut je.kans..

Fiza Nordin said...

k watie,
alhamdulillah...best tu...

mimi,
aah mimi...suker2 nak letak inti ape.klu yg jual tu sure letak togey...

Nana said...

peberet ku ini.semalam jiran sbelah umah bg sedapnye..tp len mcm skit popia dia sebab maid dia orang kemboja so dia nye popia dia letak suhun,daging cincang,carrot,sengkuang & kentang tapi dia nye style xde cicah ngan kuah mcm kita
semalam dah bli kulit popia suh mak wat ptg kang.hehe..beznye

ibu_umairah said...

wow...sedapnyaaa!!!!popia goreng...memang betul kalau buat sendiri memnag puas hati....kdg2 nak beli ini takut tak sedap pulak

FaizAmYAirieL said...

popia ialah peberetku....paling suke yg goreng pastu sira dgn sambal...mmg tetiap ari semenjak pose mesti ade kuih tu..eheehee

Fiza Nordin said...

nana,
untunglah ada mak dan masih sihat walafiat...kim salam kat maknye yek :)

ibu umairah,
kalau dah malas tu beli jugak kite ni...heheheee

faiz,
uish daku pun suker tu...

geraugebang said...

wah, sedap ni buat sendiri. Macam mana nak makan ni. cicahnya mana? cicah, cicah?

Fiza Nordin said...

kak gerau,
cicah lupe nak tangkap gambo eheheee

三杯雞Sam said...

徵信社,徵信,徵信,徵信社,外遇,尋人,徵信公司,徵信,抓姦,徵信,徵信社,徵信,抓姦,抓姦,外遇,尋人,徵信公司,徵信,徵信,徵信社,徵信社,徵信,徵信社,徵信,外遇,尋人,徵信公司,徵信社,抓姦,徵信,外遇,徵信社,,徵信,徵信社,徵信,徵信社,徵信,徵信,徵信社,徵信社,徵信,徵信社,徵信,徵信社,徵信,徵信社,徵信,外遇,尋人,徵信公司,徵信,徵信社,徵信社,徵信,錄音,背叛,商標,商標,GPS,離婚

Novel Terpakai - Untuk Yang Berminat...

Novel Terpakai - Untuk Yang Berminat...
whatsapp: 017-3113226

My Cute Banner

Halwa Telinga :)