Followers

Wednesday, March 30, 2011

Pisang Goreng + Brown Sugar


Breakfast kami, semalam...

Pisang ni pemberian jiran selang sepintu umah aku ni - Kak Yan. Sebelum aku amik tu pun dah siap2 tanya kat dia, pisang ni boleh buat apa... dan sebelum dia jawab dia gelak kat aku. Padan muka aku!!! Buta sungguh... tau makan aje....

Sebab masa tu pisang tu masih hijau, dia kata, goreng camtu aje pun boleh...

Sebelum ni kakak aku - Mak Ina ada bagi pisang. Pun aku tak tau pisang apa yang dia bagi. Aku wat goreng macam ni jugak, tu pun atas saranan Mak Ina. Cara makan cicah dengan brown sugar tu pun atas saranan dia juga. Memang sedap.... anak2 aku makan tak hingat donia. Sampai tak cukup...

Yang nyatanya, pisang yang Mak Ina kasi dengan pisang yang Kak Yan kasi, bukanlah dari pisang yang sama. Rasa dia lain.... tak sama! Namun tetap alhamdulillah, syukur nikmat Allah...

6 comments:

Miss Sunshine said...

huhu.. nak jugak pisang tu... lapar...

JaSSNaNi said...

ooowhhh.. tak pernah lak cuba makan pisang goreng cicah ngan gula koko tu.. mmm nanti leh try.. ehehe.. skrg ni pun berjinak2 dok makan pisang goreng cicah sambal kicap.. ye la.. kita org utara.. makan makanan org selatan kan.. kena belajar gak tu.. ekekekek..

Azita Zain said...

fiza...
pisang to goreng cam gitu jer ke? tak celup dlm tepung dulu ke...
gaul ngan garam tak?
issshhh...byk soal pulak. yalah...biasanya kalau goreng pisang, dicelup dlm bancuhan tepung dulu...hehehe

Fiza Nordin said...

miss sunshine>
ambik le....

Jassani>
uish sedapnye pisang goreng cicah cili kicap...kite selalu beli je ehehehee

k ita>
aah pisang tu gaul ngan garam.tak yah celup ngan tepung...

Anonymous said...

buy xanax online no prescription overnight can you overdose xanax - xanax 2mg bars street price

Anonymous said...

les bourgeons se developpent, viagra pas cher, Voici un tableau representant la richesse, impresion y encuadernacion de cada cialis precio, educacion autoritaria y las diferentes religiones, Noztvelles observations sur Its pretendues, viagra pfizer, Il Boletus Briosianum si distingue pero, um Arsen als Schwefelarsen auszuscheiden. cialis 10mg preis, In der Schadelhohle und im Wirbelcanal fast,

Perkahwinan Kami Bersama 3 Cahayamata

Daisypath Next Aniversary PicDaisypath Next Aniversary Ticker

Novel Terpakai - Untuk Yang Berminat...

Novel Terpakai - Untuk Yang Berminat...
email : sofie2_za@yahoo.com & call 017-3113226

My Cute Banner

Halwa Telinga :)