Followers

Friday, April 01, 2011

Minat Baru.... Sekadar Hobi....


Selamat pagi Jumaat, As salam untuk semua...

Aku gumbira!!! Sudah menemui 1 minat baru - felt crafters... cute, comel dan cantik. Kelmarin beberapa hari lalu aku dah order kain melalui online di Cda Craft dan dah selamat terima. Alhamdulillah, perkhidmatan yang sungguh cepat. Terima kasih!

Punyelah teruja, aku beli terus Felt Paket yang mana di dalam felt paket ni mengandungi 62 warna, saiz 1/16 (25cm x 22cm) dengan harga RM60. Tambah kos delivery RM8. So total RM68.00. Pada aku dah murah le ni.... kalau ada orang lain jual/beli lebih murah dari ini, rezeki masing2lah. Tapi yg aku jumpa inilah dia. Alhamdulillah....



Jadinya sejak beberapa hari ni kerja aku bila mengadap pc adalah google contoh2 felt craft. Nak carik idea selain nak tampal2 kat baju & seluar anak2... hehehee Insya Allah akan aku kongsikan hasilnya di sini nnt. Cantik ke tak cantik mcm orang lain punye, tolak tepi.

Hobi menjahit ni bukan baru muncul sebenarnya. Bukan ikut2an. Tapi aku ni memang suka menjahit sejak dulu. Cuma masa selalu terbatas, minat itu tidak dikembangkan dan kemahiran itu tidak dipraktikkan. Ada juga berhajat nak ambil kursus menjahit pakaian & langsir. Malah aku pernah buat baju kurung kedah (tunjuk ajar arwah mak), pernah beberapa kali jahit langsir. Bahkan masa baru2 berchenta dengan en hubby dulu, akulah tukang jahit langsir kat umah kampung. Hehehee....

Dan yang sadisnya bila duit dah terlebih (sikit je lebihnye pun....), suka beno beli langsir ready made, hahahaa!!! Teruxsss!!!

Ok, baju anak2 mana2 yang bakal jadi 'mangsa' jahit, aku dah pun aku keluarkan dari lemari. Sekarang sedang mencari2 patern yang bersesuaian. Hajat hati tu of coz nak buat yg lain dr yg lain. Tak nyedo awok tu baru je nak berkecimpung dalam dunia felt ni... hahahaa!!!


Suko ati den!

*lepas ni mesti ado lagi bende lain yg aku akan beli on9...tengok ajolah!*

6 comments:

CatlinaFly said...

wah hobi baru!:) best2..leh wat bisnes ni kak..

Fiza Nordin said...

cat,
klu ada yg nak order, insyaAllah boleh aje...tp mane nak cekau masa ni??? heheheee

A.I said...

memacam kau ni besen. Kretip & Rajin sungguh. mak kagom ^___^

ninie said...

MM BGUS HOBI BR..BEZ NYER..NT LEH SHARE HASILNYER...

HomeKreation said...

Tak sabor nak tengok hasil kraft ni....

Fiza Nordin said...

besan,
memenuhi masa yg mmg ado sikit yo....

nini,
tengs!

along,
sy pun sabaq tp dah bz dgn baking lak ni...huhuhuuu

Novel Terpakai - Untuk Yang Berminat...

Novel Terpakai - Untuk Yang Berminat...
whatsapp: 017-3113226

My Cute Banner

Halwa Telinga :)