Followers

Friday, April 15, 2011

Bubur Nasi Sup


Bubur nasi sup atau sup bubur nasi??? Mana2lah ek.... :D Fevret anak2 ni. Suka sangat bila aku buat camni... Macam tak puas makan bubur nasi masa kecik2 dulu hahahaa!!!

Supnya aku tak buat. Semalamnya, aku malas masak. Badan terasa penat sangat, mata mengantuk. Tapi hari dah petang sangat. Nak tidur, tak kena waktu pulak. Bila dah begitu, mulalah badan terasa lesu. Terus sms en hubby kata tak masak lauk. Minta en hubby belikan sup ayam je & aku tanak nasik. Sup ayam di gerai yang satu ni memang fevret en hubby (sytt, aku pun!). Supnya begitu terasa herba2nya. Kuahnya pun banyak. Ayamnya, dia letak ayam goreng nasi ayam tu aje... suka yg macam tu.

Ada lebihan kuah tu, aku simpan dalam peti ais. Dalam kepala memang dah terbayang keesokkannya nak rebus nasi buat bubur nasi. Dan inilah hasilnya.... :D



2 comments:

Kamsiah said...

my peberet...tambah daun bawang,daun sup,bawang grg,kacang tanah grg...

usop said...

nampak sedap jer bubur nasi tu :)
tambah ikan bilis goreng pun sedap juga...

Perkahwinan Kami Bersama 3 Cahayamata

Daisypath Next Aniversary PicDaisypath Next Aniversary Ticker

Novel Terpakai - Untuk Yang Berminat...

Novel Terpakai - Untuk Yang Berminat...
email : sofie2_za@yahoo.com & call 017-3113226

My Cute Banner

Halwa Telinga :)