Followers

Tuesday, January 11, 2011

Cheeze Wedges


Wallah!!! Lepas ni kalau terasa nak makan cheezy wedges yg macam kat KFC tu, tak payah le bersusah payah... (kecuali sedang dilanda tahap MALAS melampau! hahahaa!!!) Sekarang dah boleh buat cheezy wedges sendiri... sosnya aku dah jumpa. Ada jual online...

Mulanya 'jalan-jalang blogger' ke blog Bibu - kawan Mak Hayam aka M.Com... gambar tak keluar tapi aku baca textnye kat sos cheezy wedges ni Bibu beli melalui kawannya. Dan boleh juga cari di mudah.com... maka dengan rajinnyalah daku ke web itu. Cari, punya cari, punya cari....maka berjumpalah... terus sent email & dpt reply keesokkan harinya. Hari Sabtu, sambil2 menghantar order di Shah Alam, aku ambil cheezy wedges powder ni sekali. Meet point kat luar Giant Shah Alam Seksyen 13....

En hubby & anak2 termasuk aku memang suka bebeno makan cheezy wedges ni. Kalau p makan kat KFC tu, memang mengorder satu sorang... sos ni memang same sejibik sejibun mcm kat KFC tu.
Kentangnya tu buat sendiri boleh, nak beli dah siap pun boleh. Ada jual kat pasaraya... Tapi aku buat sendiri je kentang wedges tu... letak lada hitam sikit, tepung gandum sikit, garam secukup rasa dan pecahkan telur sikit... goreng sampai garing....

Inilah serbuknya... 200g - RM10.00

15 comments:

Suzi said...

salam fiza...wah sedapnya ...
akak pernah tahu ada jual serbuk ni tapi tak pernah beli lg...
nak try cari....

fmina08 said...

saya pon ada gak cheez powder ni..
mmg yg ni pon dorg supply kt kfc..

Love2cook Malaysia said...

Aisey nak jugak beli cheese powder tu!!! Any super/hypermarkets???

mummy_ayu said...

wah..ada jual sebuk cheese mcm nie?
nak cari gak sbb hero ayu suka makan chessy wedges ni..tapi dia panggil kentang pedas sbb pedas2 sikit kan..tq for info dear...

Fiza Nordin said...

k suzi,
sedap kak... mmg same rasenye.... cari kat mudah.com - cheezy wedges

mina,
owh ye ke.... akak baru tau....

love,
kentang beli di super/hypermarket... powder boleh cari di mudah.com

Fiza Nordin said...

ayu,
sile klik2 di mudah.com :D

A.I said...

Ya Allah!! tertelan2 air liur aku tgk cheezy wedges kau ni besen. kaya sungguh cisnya tu. err...bleh x kau orderkan utk aku? aku x reti masok mudah.com tu ;P

Unknown said...

hehe kan aku dah kate!sedap kan?

Fiza Nordin said...

besan,
settle!

bibu,
thanks for your info... mmg syedap banget wooooooo!

MaDiHaA a.k.a Ratna said...

senanglah dah ada jual powder tu yer....

errrr... bila nak buat takoyaki utk hakakk??

Rosmaniza @ Ogy said...

menjejeh2 air liur aku nengok weiii..

Fiza Nordin said...

k madiha,
emp senang looo...tp klu kene penyakit malas, susah jugak jadinya hahahaa!! eh eh.... ade janji ke??? huhuhuuu nnt bila ada senang ye kak....

g,
wah mak cik ni ada blog upernye.... cover sikit air liur basi tu beb! kakakaa

Unknown said...

salam ziarah, ramainya peminat cheezy wedge

jemput ke blog akak yg x seberapa di cheezemaz.blogspot.com. Boleh rasai keenakan sos dari serbuk cheese yg bila dicmpur dgn air panas menghasilkan sos sesedap cheese wedge, KFC. Hanya RM 10.00 untuk 1 pack 200 gram

Anonymous said...

saya ada jual cheese powder ni, harga RM11/pek, xt'msk ngan kos postage lg ye, kalu nk blh contact no saya 013-9601890

Anonymous said...

Kalau ada yg jual cheese utk buat popiah cheese sila pm saya 01110158283

Novel Terpakai - Untuk Yang Berminat...

Novel Terpakai - Untuk Yang Berminat...
whatsapp: 017-3113226

My Cute Banner

Halwa Telinga :)