Followers

Tuesday, December 22, 2009

Progress Rumah Puchong Lagi...

Salam....

Suka tak suka... hendak tak hendak... cukup bulan ni kena jugak keluar dari rumah sewa ni. Kena jugak pindah ke rumah sendiri kat Puchong tu... hati dan perasaan ni??? Tak tau nak kabo... suker ke, gembira ke, seronok ke, tak sabo ke... sungguh2 tak tahu nak luahkan. Kekadang rase besh gak... tapi biler kenangkan lain2 hal, rase aduh malehnyeeee...

Tapi takpela... moga2 aku dan kami dapat sesuaikan diri di tempat, persekitaran, jiran dan rumah baru nanti. Harap2lah erk...

Hari Sabtu lepas, selepas hantar kek kat Sya aku terus ke rumah Puchong. Hb dan Boy dah pergi dulu ke rumah tu sbb mmg dah appoinment dgn kontraktor nak pasang lantai tu. Takut pulak kontraktor tu tertunggu-tunggu.

Lantai inilah yang kami pasang kat rumah baru tu. Actually pemasangan lantai jenis ni adalah dari cadangan aku. Sebab aku selalu tgk program Deko Bersama Eric tu... mmg terinspirasi sangat. Lebih seronok biler cadangan itu diterima baik oleh hb terchenta. Thanks pa!

Bila kena tang gini,kan... rase syukur pulak rumah baru tu kecik... merase lah gak pakai lantai ni dgn kadar harga yang mampu. Tapi bila kenangkan barang2 aku yang banyak ni, adeh... manelah aku nak letak dgn rumah yang kecik ni.... adoiiii serba tak kena dibuatnye.... Hb kate, mmg banyak barang nak kena tinggal / bagi2 kat jiran yang nak... Apa barang2nye belum tahu lagi....

Kat bawah ni gambo2 in progress masa pemasangan lantai itu...


erh cino neh... elok2 aku tgh snap pulak dia pandang... nak tumpang glem gak... ahahaaa


sedang tekun dan gigih... pasang elok2 erk.....


form putih itu membuatkan apabila lantai itu dipijak terase melanton2 tapak kaki ekekeeee


Pandangan dari pintu depan....




Kosong macam ni rase macam lantai menari pulak...
bang, jom kite menari... tahun depan leh masuk sehati berdansa.
Kahhhhhhhhh macamlah artis!



Woiiiiiiiiiii aku tak duduk lagi, kau dah duduk dulu yek........ hampessss!!!
Kate hb aku lipas2 ni keluar dari lubang floor trap tu mase hb aku tuang tinner untuk bersihkan tiles yg dia pasang tu.... uiks mmg banyak. Mujurlah bininye ni jenis tak geli & takut dgn lipas. Lagi aku geram nak cabut2 sesungut dia tu adelah....... kakakakaaaa

Kat bawah ni gambar kat dapur basah. Berhadapan dengan bilik air dan toilet. Gambar ni ketika belum pasang aluminium blind. Ternganga je... kebanyakkan orang di sini (boleh dikatekan semua kot...) dia orang pasang/buat sliding door. Tapi kami disebabkan tiada bajet dan lagipun aku nak satu suasana dapur yang lebih terbuka, kami hanya pasang aluminium blind je.


Ha, camni... Tapi nampak tak bahagian bawah tu tak sampai plak... takpe, hb akan letak board kat sit sampai separuh dari tingkap tu. So, nanti bila aku memasak, aku tarik alum blind ni ke atas untuk mengeluarkan wap dan haba...


Ingat tak sebelum ni aku ade cakap hb aku pasang tiles sendiri? Okey, inilah hasil kerja tangan suami terchenta itu. Alhamdulillah walaupun nampak comot sikit tapi ini sebelum touch up. Nanti dah cat, eloklah tu... Daku sangat menghargainya, bang!

Yang ni bahagian dapur basah tu...


Yang ni pun hasil kerja tangan hb gak... ruang yard. For sure di sini jadi tempat hb melepaskan hajatnya. Apa lagi... merokok le.....

Ada lagi satu tempat, depan pintu masuk. Tapi masa aku snap2 ni x dapat nak tangkap gambo tu sebab..........

..........sebab hb sedang bersungguh-sungguh mengecat kat tempat tu...
kale ijoooo youuuu!!!

Novel Terpakai - Untuk Yang Berminat...

Novel Terpakai - Untuk Yang Berminat...
whatsapp: 017-3113226

My Cute Banner

Halwa Telinga :)