Followers

Wednesday, June 13, 2012

Cuti2 Sabah - Day 1

As salam...

Masa menulis n3 kite masih di Sabah - Kundasang - Niah's Homestay. Rasa macam tak sabar nak buat n3. Bukan ape, takut lupa. Kalau takde org baca pun sekurang2nya boleh buat kenangan utk diri sendiri kemudian hari nanti...

Seawal jam 5 pagi dah berada di LCCT. Pada mulanya agak confius sbb kite ingatkan kite akan naik flight di KLIA. Ini kali ketiga kite naik kapal terbang dan merupakan kali pertama dengan Air Asia. 2x sebelum ni dengan Firefly. Mujurlah abg ipar kite bertegas kate naik di LCCT. Takpe, pagi masih agak awal sbb penerbangan pukul 6.30 pgi. Kalau silap airport masih sempat nak 'lari' ke KLIA. Kite bertolak dari rumah kakak kite di Bagan Lalang.

Sampai LCCT, pergi info kaunter & katenye mmg di LCCT. Choiiiii!!! Nasib baik. Kite terus print boarding pass sementara en hubby & kak yong amik beg kat kereta. 2 hari sebelumnya kite dah mobile check-in. Phewww settle!!!

Ok, saje nak share 1 xperience masa nak masuk waiting area. Ade sorang cik kak di belakang kami cuit. Katenya nak minta tolong bawakan 1 kotak. Memang terang2 dlm kotak tu helikopter. Mungkin dia beli untuk adik dia ke hape tak taulah. Dia kate minta aku tolong bawakan sebab dia dah ade bawa 1 di tangan. Sorang boleh bawak hand carry 1 saja. Kite dengan senang hatinya la ambik. Tolong menolong kononnya. Tapi en hubby dah jeling2 semacam. Tapi lepas tu cik hubby kate bagi balik kat perempuan tu. Tapi kite buat deek je.. Bila budak tu nampak macam semacam je kami agaknye, lepas cek kaunter tu dia amik brg tu dari kite. Pastu barulah en hubby kate, "u ade fikir tak...klulah masa cek tadi ade dadah ke, ape ke... U yg sangkut tau. Sbb barang di tangan u. Ape2 hal u duduk dalam dulu." erkkkkkkkk!!!! Tapi mujurlah xde ape2... So you all fikir2lah. Huhuhuuu

Tempat duduk kami terpisah jauh sbb masa beli tiket tak beli seat. Tapi dari 3 seat di tempat duduk aku, 2 kosong. Mungkin seat tu dah reserve utk sepupu en hubby. Act aku tempah 4 tiket. Percutian ni 2 couple. Tapi 1 couple (sepupu hubby & isterinya) cancell sbb tak dapat cuti. Sblm kapal terbang bergerak aku call en hubby suruh duduk sebelah aku. Dah tanya dgn cik pramugari dia kate boleh. Tapi tunggu semua org naik dulu. En hubby malas nak bangun sbb tmpat duduk dia tepi tingkap. Sebelah dah ade org.... Huhuhuuu doklah sengsorang. Dah dekat2 nak sampai 3/4 kali jugalah pilot buat announcement kate bad weather & heavy rain. Kecot perot bila plane tu melanggar awan. Agak scary jugaklah....

Dari KKBI kami naik bas... Bas ok... Dok KL pun x naik bas!! Hahahaa ke hentian ape tah... Tambang rm2 seorang x2. Dari stesen tu ke komplek Centre Point dgn tambang 50sen x2. Dari komplek tu kami mencari Garden Hotel, hotel yg aku dah reserve by phone. Tanye punye tanye org2 kat kompleks tu sorang pun tak familiar dgn nama hotel tu. Jalan punye jalan punye jalan akhirnya tak daya sudah. Dah lah sejak jejak kaki hujan memanjang. Sudahnya kami berhenti di Seri Borneo Hotel. Terus cek in hotel tu since dgn Garden Hotel tu aku cuma buat reservation saja tanpa bayaran. Bukan aku yg taknak bayar tp org hotel kate, sampai baru buat bayaran. Ada bagusnye juga sistem tu hihiii

Seri Borneo Hotel - rm77.70. Oklah rates tu pd aku. Berdua aje kot & sekadar nak tumpang tidur & letak beg. Bilik boleh tahan jugaklah. Ade wifi free jugak. Cuma wifi tu slow sipot sedut di tingkat 2 yg mane aku di tingkat tu. Tingkat 1 ok lagi. Jadinye setiap kali turun bawah, barulah dpt on9. Hotel ni  dekat jugak dgn Sinsuran Night Market, depan saja. Selang 1,2 blok bangunan dari Pasar Filipin dan mengadap Le Meridien Hotel.

Pukul 2 ptg siap2 turun.. Jalan2 dan makan dkt sebelah pasar filipin. Masih juga hujan. En hubby minta sup ayam & aku minta soto. Yg datang 2/2 mihun sup. Ate tak payahle senarai menu panjang lebo klu kesudahnnye itu2 juga yg terhasil. Mujurlah walau kuahnye jernih mcm air lalu tapi bila lalu di tekak, ada rasa. Atau mungkin masa tu perot lapo, jadi ape pun masuk mulut sedap sesaje. Huahuahuaa... Mood shoping boping belum mari. Jadi kami hanya window shoping saje dlm pasar filipin tu. Tapi en hubby tak boleh lama dlm tu. Perghhhh baru 'kak ti***'. Tapi dlm tu nampak bersih la...

SINSURAN NIGHT MARKET

50% darinya jual baju bundle. Sukalah en hubby sbb dia mmg penggemar baju bundle. Dan sudahnya aku pun tjebak sama. Beli seluar jeans (rm10) & cardigan rm10. Seluar jeans yg aku beli tu conditionnya ok sgt. Rasa bbaloi sgt beli dgn harga rm10 saja. Klu kat semenanjung maunye rm20++ kat pasar malam. Klu kat chow kit tak taulah sbb tak pernah la pulak jln2 bundle kat chow kit. en hubby pulak beli jaket "Gu Jun Pyo" ferasan!!! - rm15

Keronsang, butang baju melayu, mutiara sabah, kristal, keychain & fm pun ada banyak dijual. Tapi tak beli pun. Nanti2lah... Setakat yg di tengok keychain 7pcs - rm10. Boleh campur 2 fm + 5 keychain = RM10.

MAKAN2 @ FILIFIN MARKET

malamnye mmg dah cakap dgn en hubby nak makan sotong bako. 1 stik - rm15 & en hubby amik ikan pari bakar rm12. Makan dgn nasi kosong + air limau ais = rm33. 16x soal diri sendiri, mahai ke murah tu??? You all tolong jawab sbb sampai ke sudah aku tak dpt jawapan. En hubby kate, "mende makan jgn pertikai sgtlah...." hikhikkk

En hubby tak suka sgt makan sotong jadinya rase nak muntah aku mengabiskan sotong tu. Alhamdulillah, kesudahnya habis jugalah. Ikan pari tu pulak sedap. Aku yg tak berapa gemo boleh makan juga. Manis isinya!

Habis sehari di KK... Kat bawah ni perbelanjaan kami di KK - day 1...

Bas dr airport - stesen bas > rm2 x 2 = rm4

** untuk tgk gambar2 lain, boleh tgk d facebook **

Published with Blogger-droid v2.0.4

Kakcik Seroja said...

Betul2 macam destinasi bajet kat tv... siap kira2 tu.

Kakcik bila ke sana tak pernah kira sebab 'tumpang suami'.

Kalau pergi sendiri, kena buat kira2 macam Fiza juga. :)

Anonymous said...

salam kakak..soto d sabah, mmg gune bihun, mcm bhun sup d smenanjung..=)~~dorang xgune nasi impit..
ps/saye terlambat n terlupe nak tinggal fon num utk kakak..kalo x, bole sy jadik guide kakak d cni..=)

Liza said...

salam fiza, nnt masukkan lg bnyak2 n3 kat Sabah ye, insyaallah next year kitaorg akan g sana, skrg ni pun tgh blur lg....mintak tolong ye, thnx...

wati said...

salam...

citer smpi hbs ye...ada plan nk ke sana thn dpn..tq

MaDiHaA a.k.a Ratna said...

best baca pengalaman perjalanan & percutian fiza ni.. bagus juga letak kira2 kat sini boleh juga kami bajet2 kot2 nak berkunjung ke sana.. (walau mmg belum ada perancangan pun nak ke sana.. hehehe)

p/s: tp yg tak best gambar kena refer ke fb pulak dah.. hehehehehe....

Fiza Nordin said...

Kak cik,
Boleh jugak tu buat kira2.next time bile kua duit sendiri x terasa sgt hihii

Anon,
Alahai, tghari tadi lepas balik dr pulau x sempat nak balas.klu u tinggalkan no fon sempat jugak tu jd guide kami di saat akhir.flight pukul 9.25mlm tp delay sampai 11.35mlm.ya ampun.... Semak dok airport.tp mujurlah ade wi-fi ni ha...

Fiza Nordin said...

Liza & wati,
I'Allah... Jemput selalu2 ke mari ye...

K madiha,
Sorry... Guna tab ni payah amat nak susun atur gambar. Klu ade 20 gambar bderet2 je kat atas tu...nampak mcm x kemas sgt. Tu yg masukkan beberapa keping gambar je dan selebihnya minta refer di fblah.dah siap album sabah tu.klik bawah ni...

Syafa said...

kak zaaa..bile baca entry sabah ko ni..teringat mase aku pegi tahun lepas..huhuh..rindu pulak kat pulau2 nyer yg cantik...make sure ko round pulau dia tau...sgt2 la cantik..yg aku ingat pulau mamutik, manukan dgn pulau gaya..penempatan atas laut penduduk sana..skolah semua atas laut.best kan..hehehe

Anonymous said...

This lump is sometimes referred to as a moon face.
It male enhancement devices has improved my understanding of born-again Christians, as well as 0.
But you try to stop the bleeding in affected patients. When I use
my mouth or my hands on him he loses his male enhancement devices, Sonja only has nice things
to say about the product in Canada. The Administration has been plenty aggressive there, replies Ron, with covert
ops, cyberattacks, multi-lateral sanctions; also, the next step.

Have a look at my blog post - penis enlargement products

Anonymous said...

Because the member, amazing wood though it is in tip-top condition and healthy.

Las ventajas del reishi se trasladan perfectamente a la cama.

Once 24 hours have passed, it is clearly best anti Stretch Mark Cream important to try and find a way through it.

The traction level dictates how much pressure is asserted on your penis when
you enlarge it. Add the flour, baking soda and 4 cups of warm water.

Novel Terpakai - Untuk Yang Berminat...