Followers

Friday, September 03, 2010

Teringin punya pasal....


Salam...

Ni cerita sahur semalam sebenarnya. Bila bunyi je alarm kat hp, aku pun bangunlah. Pukul 4 pagi yek... sebelum aku bangkit dr atas tilam, en hubby tu cakap... "ma, buat maggie ma... teringin pulak..." huh, maggie...??? Ok ajelah... udah katenye teringin. Kesian le pulak haku ni dengonye. Hihihiii...

Actually aku tak menggalakkan sangat anak2 makan maggie ni. Tapi biasalah budak2kan... mane yg kita tak suka tu, itulah yang deme suka bebeno. Walaupun stok maggie memang sentiasa ada je dalam gobok buruk aku tu. Standy untuk masa2 teringin, bukan standby untuk masa2 malas, hokey!!!

Bila buatkan untuk papanya, kena jugaklah buatkan untuk anak2nya. Tak gitu... Masa kejutkan bangun tidur si anak2 tu, bukan mainlah payahnya. Ngeliat sane, pusing sini... tapi bila aku cakap, "bangun sahur... mama ada masak maggie." Wahhhhhh celik mate masing2! Tu dia penangan maggie!

Tapi yg aku masak ni (semalam) Maggie Kari Letup. Memang agak pedaslah. Sot set, deme makan. Kesian le pulak aku tengok. Jadinya untuk subuh hari aku repeat buatkan maggie lagi. Tapi kali ni Indomie Hou Liou punya. Tak pedas sangat. Anak2 makan pun nampak ok aje. Takdelah sot set, sot set tarik air idung. Hahahaaa

"Mama, esok mama masak hou liou lagi ye..." - Baby
Banyak santek!!!!!

.::. aku makan 2 sudu je maggie ni. bukan tak suker beno...tp klu aku masak maggie, aku suka maggie yg banyak aksesori.bukan nak fishball,fishcake segala...aku suka yg banyak sayur-mayur.kobis bunga,karot dan mcm2 sayur.kalu kosong je gini,huh nggak selera haku!!! peti ais aku kosong!!! stok abish!!! .::.

5 comments:

Noorma Ismail said...

sedap gak makan megi utk bersahur yer.. aku ni kalo makan megi kang macam tak kenyang ler plak..mesti nk membedal nasi gak..mana tak tembam..

el said...

lama x mkn megi..sedap gak eh mkn megi sekali sekala..aku pun kalo mkn megi sj..rs x best..sure ada aksesorinye gitu hehehehe

A.I said...

bleh tahan ke sahur makan megi tu? kalau aku, kompom kul 9pg tu pewot dah merengek mintak nasik ;P

cikmanggis said...

hai sedap jugak makan megi masa sahur..cepat dimasak sedap dimakan...selamat hari raya buat fiza sekeluarga maaf zahir batin.

ayien78 said...

sama la plak menu sahur kita fiza...aku sahur maggi tasty lite kari terbaek dari ema hahahahar...mmg sahur mkn ni lg nikmat dr makan nasi

Perkahwinan Kami Bersama 3 Cahayamata

Daisypath Next Aniversary PicDaisypath Next Aniversary Ticker

Novel Terpakai - Untuk Yang Berminat...

Novel Terpakai - Untuk Yang Berminat...
email : sofie2_za@yahoo.com & call 017-3113226

My Cute Banner

Halwa Telinga :)