Followers

Friday, September 24, 2010

Jalan2 Berhari Raya...

kami wif mak cik...

Salam... Setiap tahun, kalau ada kesempatan kami adik-beradik memang akan berkumpul dan beraya ke rumah mak cik (isteri arwah apak yg ke 3 - arwah mak aku isteri ke 2. Isteri pertama dah meninggal dunia lama dulu). Mak cik aku ni tinggal di PPRT Keramat. Hubungan kami sejak dulu memang baik. Begitu juga hubungan arwah mak aku dan mak cik. Takde masalah... malah ketika aku nikah dulu pun, abang ke 2 (Angah) dari anak mak cik aku ni yang nikahkan. Telahkan kami adik-beradik (1 emak & 1 ayah) semua perempuan.

gambar arwah apak yang aku snap dr dlm album mak cik...
al-fatihah untuk arwah apak...

Lepas beraya di rumah mak cik, kami beraya di rumah adik aku pula - Izan. Tak jauh, sebelah blok aje. Tapi tingkat 1 dari atas sekali. Total 17 tingkat, umah Iza tingkat 16. Gayat aku! Sebab kami ni sebaya, cuma panggil nama sajalah. Antara kami pun tua bulan aje... Izan ni tak kerja selepas berkahwin dengan suami barunya ni (perkahwinan kedua). Sekarang sedang mengandung anak sulong. Duduk rumah pun bukan duduk saja. Dia ambil tempahan menjahit baju kurung. Adik aku ni jenis kreatif dan rajin berhias. Sampai dalam bilik air & toilet pun siap tampal bunga dan berhias macam2. Hadoiiiii... kalau anak2 aku ni, adelah batu2 sungai tu masuk lobang jamban hagaknye... seriau!!! Di rumah Izan, kami disajikan dengan soto nasi, nasi impit dengan rendang dan kuih2 raya. Terima kasihlah mak yong. Tengah2 sarat pun masih sempat bersilat kat dapur.


picas ni bukan aku yg snap... anak buah aku yg snap... aku tompang enterframekan aje... hahahaa!!!

Lepas rumah Izan, kami ke rumah Angah pula di Ukay Perdana. Kawasan perumahan teres yang mendamaikan pada aku. Depan rumah pokok2. Cuma takutkan anak2 ajelah... almaklum aku mempunyai anak2 yang aktif. Sekejapan berkunjung tu pun aku dah naik fenat memanggil2 name dia orang sorang2 untuk pastikan dia orang ade... hahahaa!!!


Boy dan baby mengabadikan kenangan dengan sepupu2nya - anak2 angah. Yang sebelah boy tu sebaya si Baby. Dan adiknya tu berusia 4 tahun. Tinggi2 anak2 angah ni. Tapi udah ayahnya tinggi....

1 comment:

Anonymous said...

Assolutamente d'accordo con lei. L'idea di un buon supporto.
Condivido pienamente il suo punto di vista. Credo che sia una buona idea. Sono d'accordo con te.

Novel Terpakai - Untuk Yang Berminat...

Novel Terpakai - Untuk Yang Berminat...
whatsapp: 017-3113226

My Cute Banner

Halwa Telinga :)